زبان بدن و احساس قدرت

زبان بدن و احساس قدرت :

تفاوتی را که می توان برای زبان کلام و زبان بدن قائل گشت ، آن است که افراد در هنگام ابراز احساسات متفاوت و یا بروز هیجان به وسیله ی زبان بدن درونیات را آشکار می کنند ، زیرا غیر ارادی ست و اغلب توانایی کنترل خود را ندارند.

اگر شخصی در حد کفایت از زبان بدن دانایی داشته باشد ؛ می تواند چندین گام از دیگران جلوتر باشد و با رعایت روش های مختلف  بر روی طرف مقابل خود تاثیر بگذارد، زیرا تاثیرات ویژه وانکار ناپذیری بر روی دیگران دارد ، مهارت در زبان بدن و کلام، هردو با یکدیگر راه نفوذ فرد را به قلب دیگران و تاثیر بر روی ان ها را می گشاید.

و این راهکار دقیقا همان مهارتی ست که سیاستمداران ، رهبران بزرگ، مدیران , سخنوران که توسط آن بر روی توده ی مرذم،کارمندان وطرف های تجاری تاثیر می گذارند و ان ها را با خود همراه میسازند بنابراین بی شک زبان بدن توانایی قدرتمند سازی دارند.

1- ژست اقتدار

با وانمود سازی قدرتمند بودن نیمی از راه در قدم اول برداشته می شود.ایستادن به صورتی که دستها در طرفین بدن گشاده گردند و یا هر دو دست بر روی میز قرار بگیرد و یک و یا هر دو دست به کر زده شود میتوانند یارای وانمود سازی قدرت باشند.

ژست اقتدار و حفظ آن به مدت دو دقیقه و یا بیشتر،می تواند سطح هورمون تستوسترون را افزایش دهد و موجب گرددمیزان هورمون کورتیزول که هنگام بروز استرس ترشح می شود،کاهش یابد.

2- برداشتن موانع

از بین بردن موانع هنگام گفت و گو و یا سخنرانی یکی از راه هایی ست که هم در جلب اعتماد دیگران تاثیر گذار است و هم اعتماد به نفس شخص را به رخ می کشد زیرا اینگونه فرد به مخاطب نشان می دهد روشن فکر است،گوش شنوا دارد و تمام توجه به طرف مقابل است،بنابران برای فرد مقابل ارزش قائل می باشد.

این موانع شامل هر شی و عاملی ست که میتواند حواس فرد را پرت کند،مانند فنجان قهوه،گلدان،کاغذ و ….هرچه اطراف خلوت تر باشد،آرامش بیشتری حکم فرما خواهد بود،اعتماد بیشتری در جریان است و مکالمه موفق تر و قدرتمندتری را دارا خواهد بود.

3-  ارتباط دست

ارتباط دو دست همراه با یک لبخند مطمئن می تواند در برخورد اول بیشترین تاثیر را بر روی طرف مقابل بگذارد،زیرا در عین ساده ترین بیشترین کاربرد را دارد.

4- لحن ملایم و صدای آرام

برای آنکه کلام تاثیرگذار باشد ، می بایست محکم و با ثبات باشد و در آن موقع است که می توان به خوبی در قلب و ذهن شنونده نفوذ کند.

می بایست دقت کرد در انتهای جملات اگر شخص خیلی مطمئن سخن نمی گوید،تن صدا غیر ارادی بالا نرود.

اینکه بتوان همواره در تمام مدت سخنرانی با گفت و گو تن صدا را آرام ، با ثبات و پایدار نگه داشت،اجازه می دهد شنونده درک درستی از فرد داشته باشد و گفتار و رفتار کاملا فکورانه به نظر برسد.

5- استفاده از دستان

اکثر سخنرانان و یا رهبران بزرگ هنگام صحبت با دقت و احتیاط از  حرکات مناسب دست استفاده می کنند.

اما نباید فراموش کرد که حرکت دست نباید توجه را به گونه ای به سمت خود بکشد که حواس شنونده را پرت کند،زیرا آنچه اهمیت دارد کلام است.اما آنکه حرمات دستی متمایز از ژست های دیگران و جذاب برای خود طراحی شود،مسلما توجه را جلب می نماید.

زیرا در خاطر مخاطب باقی یخواهد ماند و این راهکاری ست برای افزایش نفوذ کلام و زبان بدن و احساس قدرت .

فهرست مطالب