فن بیان در بازاریابی شبکه ای

فن-بیان-در-بازاریابی-شبکه-ای

فن بیان در بازاریابی شبکه ای (Network Marketing) به دلیل تبلیغات دهان به دهان  (WORD Of mouth) از اهمیت زیادی برخوردار است.

بازاریابی شبکه ای (Network Marketing) نوعی از استراتژی فروش است که شرکت، محصولات خود را بدون واسطه و دلال و به صورت مستقیم به مشتری می رساند و اگر مشتری از خرید جنس راضی بود، می تواند محصول شرکت را به دیگران معرفی کند.

مطالب مرتبط :

نقشه راه یادگیری فن بیان

در روش بازاریابی شبکه ای (Network Marketing) تبلیغات زیادی وجود ندارد و تبلیغات به صورت دهان به دهان (WORD Of mouth) صورت می گیرد.

بازاریابی-دهان-به-دهان

..

چرا فن بیان در بازاریابی شبکه ای (Network Marketing) مهم است؟

1- مهارت در پرزنت یا سخنرانی معرفی

2- چگونه رویای ثروتمند شدن را پرزنت کنیم؟

3- از کدام قالب های سخنرانی برای پرزنت استفاده کنیم؟

4- نمونه سخنرانی معرفی یا پرزنت

مطالب مرتبط :

نقشه راه آموزش سخنرانی

1- مهارت در پرزنت یا سخنرانی معرفی

چگونه-خود-را-پرزنت-کنیم؟

..

مهمترین و شاید تنها روش مورد استفاده در بازاریابی شبکه ای، روش پرزنت و یا سخنرانی معرفی است. از این نظر فن بیان در بازاریابی شبکه ای یکی از مهمترین مهارت هایی است که بازاریاب ها به آن نیاز دارند. بدون مهارت سخنرانی و فن بیان در بازاریابی شبکه ای، بهتر است با این کار خداحافظی کنید.

آموزش حرفه ای سخنرانی و فن بیان در بازاریابی شبکه ای یکی از ضروری ترین نیازهای شماست.

مطالب مرتبط :

فن بیان در بازاریابی تلفنی

شما رویای ثروتمند شدن را باید پرزنت کنید

رویای-ثروتمندی-را-پرزنت-کنید

..

بازاریابی شبکه ای یعنی این که فروشنده بتواند خریدار را هم تبدیل به فروشنده کند. درست است که در تعریف در صورت رضایت خریدار از خرید او می تواند کالای شما را به دیگری معرفی و پورسانت بگیرد، ولی در عمل ماجرا شکل دیگری دارد.

در عمل این بازاریاب است که خریدار را پرزنت می کند و او را اقناع می کند که برای درآمد بیشتر اقدام به معرفی و فروش کالا کند. در واقع شما رویای ثروتمند شدن را پرزنت می کنید. گو اینکه ممکن است این اتفاق هرگز رخ ندهد. ولی فراموش نکنید که انسان نه با واقعیات بیرونی که با دنیای ذهنیات خودش زندگی می کند.

اگر شما بتوانید برای خریدار، ذهنیت درست بسازید، به راحتی می توانید او را جذب و تبدیل به بازاریاب کنید.

بیان-اصول-حرفه-ای-در-پرزنت

اصول پرزنت یا سخنرانی معرفی

الف: سوابق

ب: اصول اخلاقی و حرفه ای و علاقمندی های شخصی

ج: آرمان ها و آرزوها

سوابق به مخاطب شما می گوید که شما چه کسی بودید و اصول حرفه ای و اخلاقی و علاقمندی های شخصی به مخاطب شما می گوید که چه هستید و آرمان ها و آرزوها به مخاطب شما می گوید که چه خواهید بود.

برای-مخاطب-خود-رویا-بسازید

..

قسمت سوم سخنرانی معرفی یا پرزنت مهمترین بخش فن بیان در بازاریابی شبکه ای است. این که شما باید علاوه بر بیان آرمان ها و آرزوها، برای خریدار خود هم آرمان و آرزو بسازید. البته فراموش نکنید که ممکن است آرزوها دور از دسترس به نظر برسد و کاری که شما در فن بیان در بازاریابی شبکه ای می آموزید این است که چگونه آرزوها را برای مخاطب، دسترس پذیر کنید.

به بیان ساده تر، رویای ثروتمند شدن را به مخاطب نزدیک کنید.

2- چگونه رویای ثروتمند شدن را پرزنت کنیم؟

ذکر یک نکته در این جا ضروریست. آن اینکه بسیاری از افراد گمان می کنند برای اقناع مخاطب باید دلیل علمی و منطقی بیاورند. در صورتی که روش مثالی یکی از مهمترین روش ها برای اقناع مخاطب است. اگر شما از تصویر درست و مثال مناسب و بیان قدرتمند استفاده کنید به راحتی مخاطب اقناع می شود.

تصاویر ثروتمند شدن را در ذهن خود بسازید

به این موضوع فکر کنید که در کار خود موفق شدید و تبدیل به یک فرد ثروتمند شدید. تصاویر ثروتمندی را در ذهن خود مرور کنید و آن ها را یادداشت کنید. چه تصاویر مادی و چه تصاویر معنوی. فراموش نکنید همیشه معنویت تاثیر بیشتری روی انسان دارد. این یک اصل است.

اصول-اخلاقی-در-پرزنت-و-معرفی

..

به عنوان مثال می توانید تصاویر لباس های برند، ماشین های لوکس، خانه ویلایی، مسافرت های خارجی و … را در ذهن بیاورید. تصاویر دیگری که جنبه غیر مادی دارد مانند قدرتمند شدن، کمک کردن به دیگران، حمایت و پشتیبانی کردن از نزدیکان، امور خیریه و … را نیز می توانید به تصاویر خود اضافه کنید.

مفهوم ثروتمندی را انسانی و اخلاقی نشان دهید

در-بازاریابی-شبکه-ای-ثروت-را-اخلاقی-و-انسانی-نشان-دهید

..

بعد از این مرحله باید برای هر کدام از موارد فوق، مثال هایی که برای مخاطب ملموس باشد را بسازید و متناسب با فضای زیستی و ذهنی مخاطب از آن استفاده کنید. فراموش نکنید رویای ثروتنمندی را به صورت کاملا انسانی و اخلاقی نشان دهید.

وقتی روی ثروتمند شدن را پرزنت کنید مخاطب شما ناخودآگاه به رویاهای خودش می اندیشد و فکر می کند. این مهمترین کاری است که شما باید انجام دهید. بعد از این مرحله کار دشواری پیش رو ندارید.

3- از کدام قالب های سخنرانی برای پرزنت استفاده کنیم؟

مهمترین قالبی که در فن بیان در بازاریابی شبکه ای استفاده می شود، قالب اصیل و قدیمی سخنوری یعنی قالب انگیزشی است. در واقع شما باید خریدار را ابتدا ترغیب، سپس تشویق و در نهایت تهییج به کسب ثروت کنید.

قالب سخنرانی انگیزشی چه ویژگی هایی دارد؟

الف) استفاده مکرر از تکنیک های بدیع جهت ایجاد موسیقی در کلام

استفاده مکرر از تکنیک های بدیع برای ایجاد موسیقی در کلام به خصوص استفاده از تکنیک ترادف و تضاد. البته استفاده از تکنیک تضاد هم در واژه و هم درمعنا که جای سوژه و ابژه تغییر می کند، بسیار موثر است.

به عنوان مثال: ما آمده ایم زندگی کنیم که قیمت پیدا کنیم نه به هر قیمتی زندگی کنیم (تضاد در معنا)

ب) استفاده پررنگ از زبان بدن

زبان-بدن-در-قالب-سخنرانی-انگیزشی

..

در سخنرانی های ه با قالب انگیزشی استفاده می شود حرکات دست و صورت پررنگ است و این امر باعث ترغیب و تهییج بیشتر در مخاطب می شود. توصیه می کنم سخنرانی های انگیزشی را مشاهده کنید تا با این حرکات آشنا شوید.

ج) سخنرانی باید از زبان مخاطب حرف بزند

 در سخنرانی های انگیزشی نباید فاصله ای بین مخاطب و سخنران باشد. به همین دلیل به جای من و شما از ما استفاده می کنیم. دلیل این امر این است که مخاطب باید احساس کند که سخنرانی زبان گویای خودش است و دارد از زبان او سخن می گوید.

4- نمونه سخنرانی معرفی یا پرزنت

آدم های حرفه ای بر اساس نتیجه کارشان پول می گیرند در صورتی که آدم های مبتدی بر اساس ساعت کاری حقوق می گیرند. تو باید یک جایی در زندگی ات تصمیم بگیری که می خواهی حرفه ای باشی یا مبتدی. کسب و کار خودت را داشته باشی و بر اساس توانمندی و شایستگی خودت کسب ثروت کنی یا یک حقوق بگیر ساده باشی.

من هم تا چند سال پیش مثل یک آدم مبتدی کارمندی می کردم و سر ساعت می رفتم و می آمدم. حقوق ثابت بخور نمیری می گرفتم که به زحمت به میانه ماه می رسیدم. قبلا همیشه در حال قر زدن و گله کردن بودم ولی امروز دنبال رویاهام می گردم.

می خواهم به همه چیزهایی که دوست دارم برسم. ما یک بار به دنیا می آییم و یک بار هم دنیا می رویم. پس می خوام همانجوری زندگی کنم که می خواهم.  نمی خوام حسرت زندگی دیگران را بخورم. می خواهم لذت زندگی را بفهمم.

خوبی و مهربونی هم در ثروتمندی معنا می دهد. وقتی که ثروت نداری چه کاری می شود برای دیگران انجام داد؟ ولی با ثروت می توانم بهترین زندگی را برای پدر و مادر و خانواده ام بسازم. می توانم به همه کسانی که دوست شون دارم کمک کنم. می توانم همه را خوشحال کنم.

یک جمله ای را یکبار از ایلان ماسک مدیرعامل تسلا خواندم. خیلی روی من تاثیر گذاشت. گفته بود برای یکبار هم که شده در زندگی خود ریسک کنید و کارهای مهیج انجام دهید. نتیجه این کار چه خوب و چه بد، نتایج شگفت انگیزی را در زندگی شما به جا خواهد گذاشت. من این کار را کردم و نتایجش را هم دیدم. زندگی ات تغییر می کند و دیگر هرگز به نقطه اول برنمی گردی.

فهرست مطالب