معرفی دوره:

در ارتباط موثر انسانی، پنج ارتباط کلامی ویژه وجود دارد. مذاکره، مباحثه، مناظره، گفتگو و سخنرانیمناظره یکی از مهمترین و پرکاربردترین ارتباطات کلامی انسانی است که فرد در زندگی حرفه ای و کاری با آن روبرو می شود. قدرتمندی و تسلط و چیره دستی در مناظره و به کار بستن اصول و فنون و تکنیک های مناظره در ارتباطات بین فردی می تواند تصویر قدرتمندی از فرد را در بین همکاران و دوستان و کارمندان به نمایش بگذارد.

آنچه که در مناظره مهم است و اهمیت دارد پیروزی در بحث است و همه تکنیک ها و اصول مناظره و جدل هم بر همین مبنا پایه ریزی شده است.

امروزه که دموکراسی و به تبع آن انتخابات و آزادی بیان و عقیده یکی از ارکان غیرقابل انکار در نحوه مدیریت جهان شده است، آشنایی با اصول و فنون مناظره امری انکارناپذیر است. وجود آزادی های مدنی و آزادی انسان ها در بیان نظرات و عقاید خویش در جامعه و خانواده ، ضرورت آشنایی با اصول مناظره و تکنیک های جدل را بیش از پیش مهم جلوه ساخته است.

امروز شما به عنوان یک مدیر، یک پدر، یک وزیر و یا حتی رئیس جمهور نمی توانید از ابراز نظرات موافقان و مخالفانتان جلوگیری کنید. بلکه یکی از مهمترین ابزار تثبیت قدرت و موقعیت خودتان، پیروزی بر آن ها از طریق مناظره و مجادله است. مناظره و مجادله می تواند قدرت دانایی و کلامی و دانش و تخصص شما را به رخ مخاطبان بکشد.

همچنین تمرین های مناظره و تکنیک های مجادله، یک دست ورزی مهم ذهنی است که فرد را آماده سخنرانی و سخنوری می کند و قدرت نفوذ و اثرگذاری کلام را به طرز اعجاب آوری افزایش می دهد. البته باید بدانید که اصول مناظره و تکنیک های مجادله به ساختار سخنرانی ورود نمی کند بلکه قبل از ساختار سخنرانی، به سخنوران یک دیدگاه سخنورانه می دهد که بتوانند به موضوعات از زاویه سخنرانی و سخنوری بنگرند.

این دوره آموزشی به مدیران، پدران، مادران، کسانی که می خواهند در انتخابات شوراها و مجلس شرکت کنند، مشاوران و به همه افرادی که می خواهند یک دروه آموزشی جامع در حوزه اصول مناظره و تکنیک های جدل را تجربه کنند، توصیه می شود.

سرفصلهاي دوره:

1- روش های غلبه بر بحث

2- دام های مناظراتی

3- شناخت مغالطه و سفسطه

4- احکام سائل و مجیب

5- حجج مناظراتی

6- احکام جدل زنون الیایی

7- گفتار مناظراتی

8- شناخت جدل گرگیاس

9- غلبه بر جدل گرگیاس با استفاده از دیالکتیک سقراطی

 زمان دوره :

این دوره هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین برگزار می گردد. طول مدت این دوره 6 هفته می باشد. هر هفته شامل 3 ساعت آموزشی که یک ساعت و نیم آن به صورت تئوری و یک ساعت و نیم آن به صورت کارگاهی برگزار می گردد.

جهت ثبت نام در دوره آموزش مناظره و جدل با شماره تلفن 88041297 یا 64071 تماس حاصل فرمایید.

استاد محمدعلی حسینیان
استاد محمدعلی حسینیاناستاد دوره حضوری مناظره و جدل
ایشان از زمره کسانی که با وامداری از حکمت ایرانی، اسلامی بسیاری از الگوهای ذهنی، تربیتی و آموزشی جامعه را که منبعث و برگرفته از تفکر هجمه­ ی فرهنگی غرب بود را تغییر داد. وی پایه­ گذار آموزش سخنرانی و سخنوری حرفه­ ای پارسی در کشور بود و با تألیفات و نوشته­ های فراوان و سخنرانی­ های متعدد براساس ادبیات پارسی و دانش اسلامی سبک سخنوری ملی و به تعبیری دیالوگ پارسی را تبیین و بازنمایی کرد.
استاد حسین زند
استاد حسین زنداستاد دوره آنلاین مناظره و جدل
ایشان دارای مدرک دکتری و سال ها سابقه تحقیق و پژوهش در حوزه علوم ارتباطات کلامی و غیرکلامی و مبانی نظری سخنوری و تالیف مقالات متعدد در این حوزه و همکاری در ویراستاری کتاب های سخنرانی در اجتماعات، فن بیان و صداسازی، زبان بدن، بیان موثر، غلبه بر اضطراب هنگام سخنرانی و … و دریافت نشان درجه یک استادی از کانون سخنوران می باشد.

محل برگزاری:

کانون سخنوران به نشانی میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز جنوبی، خیابان برزیل غربی، پلاک 136

به جمع 20 هزار نفری کانون سخنوران بپیوندین!

در صورت پاسخگو نبودن تلفن مجموعه ، نام و تلفن خود را وارد کنید تا در اسرع وقت با شما تماس بگیریم